Halaman

Rabu, 5 Oktober 2011

Teguran buat seorang kakak..

Assalamualaikum..
Selamat malam semua & salam 1malaysia..

Bertemu lagi kita di malam ini..dlm suasana yg dingin kerana ketika ini hujan sedang membasahi bumi..

Petang tadi me dikejutkan dengan 1 smsm dari kaka me..agak mengejutkan..bukan terkejut kerana apa tapi kerana dia bertanya adakah me telah mengadu pada abang me tentang kejadian yang telah berlaku hari itu dikampung..kakak me telah bergaduh dengan bapa me kerana anak..

Pada mulanya me dapat tahu cerita tu me pun tak tenang dibuatnya..me tak tahu nak cakap apa lagi dengan kakak me..dah banyak kali me bagi nasihat dengan dia tapi masih juga dia terus bersikap dingin dengan bapa me..apa lagi yg me harus lakukan selepas ini..me selalu berdoa setiap hari, setiap saat & setiap kali selepas sembahyang semoga kakak me akan diberi petunjuk oleh Allah s.w.t & dia akan mendapat hidayah daripadanya..Amin..

Sebagai anak segala perkara yang berlaku dulu suatu ketika dahulu janganlah di ingat lagi..biarkan saja ia berlalu seperti air yg mengalir..Bak kata orang air yg di cincang takkan putus..

Bukan baru sekarang perkara ini berlaku tapi sejak bertahun lamanya..kenapalah kakak me masih berdendam dengan bapa me..apa puncanya..?adakah kerana bapa me pernah mengabaikan kami ketika kecil dulu & baru kembali ketika kami sudah dewasa..kakak me tak mahu anak2 dia mendekati bapa me..astagfirullah..terkilan me nampak sebenarnya..hanya pada Allah me berdoa agar hatinya akan lembut..

Apa sangatlah kesalahan bapa me..me akui memang me sedih & geram bila ingat apa yg bapa kami pernah buat pada kami suatu ketika dahulu..tapi bila sudah besar me sendiri dah pandai berfikir segala semua yg berlaku ini ada hikmahnya kerana Allah sayangkan semua umatnya..cuma sebagai manusia biasa kita hanya perlu sedar betapa khilafnya kita..

Selagi ada orang tua di sisi kita mesti hargai mereka..kerana merekalah kita dapat melihat dunia..

Ya Allah, Ya TuhanKu..Ampunilah dosaku, Ampunilah dosa kedua ibu bapaku & berkatilah hidup kami..Amin..

Ya Allah, Ya Tuhan Kami...
Anugerahkanlah kepada kami agar suami,ibu bapa mertua, anak cucu kami, bapa kami, adik beradik kami & anak-anak buah kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang mahu bertaqwa..Amin..

*Ya Allah Tabahkanlah hatiku menghadapi semua dugaan ini..Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih...Syg korang sgt2...